
Opdrachten
Info
Functie
ProjectleiderLocatie
Den HaagUren per week
40 uren per weekLooptijd
10.09.2023 - 30.12.2023Opdrachtnummer
143507Sluitingsdatum
BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.
Taakomschrijving
ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. ICTU is een instelling van en voor overheden.
Het werkveld van ICTU is de digitale overheid. Deze zorgt voor het verbeteren van zowel de werkprocessen bij overheden als de dienstverlening aan de maatschappij en de Interactie met burgers. ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheidsbreed karakter die vaak een ICT-component hebben. Dit gebeurt vaak in projecten, maar ook in adviesopdrachten. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU wil zich onderscheiden door het realiseren van concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan dienstverlening aan burgers en bedrijven.
ICTU zoekt per direct voor een van haar opdrachtgevers een projectleider voor het programma Zicht op Nederland -Datafundament.
Wie zijn wij?
Programma Zicht op Nederland | Datafundament (ZoN DF) staat voor de uitdaging om de toepassing van (geo)data en digitalisering meer dan nu, te verbinden aan het werken aan grote maatschappelijke opgaven (zoals woningbouw, energietransitie, klimaatadaptatie) die een fiks beslag op de ruimte leggen.
De geo-data (data met een ruimtelijke component, zoals wegen, gebouwen) worden vastgelegd en ontsloten in de geo-basisregistraties. Bronhouders (overheidsorganisaties) moeten deze data aanleveren en zijn ook verplicht deze te gebruiken. Deze geo-data vormen het datafundament onder de ruimtelijke ordening en het beheer van de leefomgeving. En dat geo-datafundament willen wij verbeteren en toekomstbestendig maken. Ook de data zelf moet beter deelbaar en aangevuld worden. Dat gaat verder dan alleen ICT-werkzaamheden: dat gaat om het op één lijn brengen van belanghebbende partijen op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Een zeer complexe opdracht.
Waar werkt programma Zicht op Nederland - Datafundament aan?
De afgelopen tien jaar is hard gewerkt aan de opbouw van de basisregistraties, landelijke voorzieningen en API’s in het geo-domein. Met vele partijen werken we samen aan de doorontwikkeling van de geo-basisregistraties met betrouwbare, samenhangende data en voorzieningen. Doel is een fundamentele transformatie van losse registraties naar een organisatie-overstijgend, multifunctioneel gegevenslandschap. Het is om allerlei redenen belangrijk om het huidige aanbod van (basis)registraties te versterken. Zodat er een sterk geo-datafundament ligt om op te bouwen. Ook is een beweging richting 3D-visualisatie van data gaande, zodat integrale ruimtelijke ordening kan plaatsvinden.
Voor meer informatie zie de website: https://www.zichtopnl.nl/.
Hoe wij werken
ZoN DF bevindt zich in een belangrijke fase waarin samen werken en optrekken met partners steeds concretere vormen krijgt. We maken de transitie van werken in losse ketens naar werken aan hetzelfde project met teamleden uit verschillende organisaties. We werken vraaggericht en onze contacten en relaties met gebruikers en opdrachtgever zijn erg belangrijk. Communicatie vormt een vast onderdeel van ieders werk.
Ons team werkt kort-cyclisch en past onderdelen van de SAFE-methodiek toe: elk kwartaal wordt de focus voor het volgende kwartaal bepaald, samen met partijen als Kadaster, TNO en Geonovum, gebaseerd op de jaarfocus en langere termijnvisie. Het werken aan ICT voorzieningen gebeurt in scrumteams die agile werken.
Wie zoeken we?
We zoeken versterking van ons team met een projectleider die zich als een vis in het water voelt in een complexe, maar innovatieve en maatschappelijk relevante werkomgeving. De geo-transformatie vraagt om een hoge mate van interactie en samenwerking met diverse partners (Ministerie van BZK, Kadaster, TNO, Geonovum), gebruikers en stakeholders. Deze laatste twee groepen zijn heel divers: Gemeenten, de VNG, Provincies, Waterschappen, andere ministeries en uiteraard trekkers van diverse maatschappelijke opgaven. We zoeken een projectleider die meerdere projecten na elkaar wil doen, waar mogelijk en opportuun parallel, en die zich dus voor langere periode wil verbinden aan het ZoN programma.
Het eerste project
Één van de belangrijkste innovatieve programma’s binnen ZoN op dit moment is de realisatie van een 3D-basismodel voor de fysieke leefomgeving dat door Kadaster wordt uitgevoerd. Het betreft enkele tientallen projecten, waarvan één betrekking heeft op het kunnen ontsluiten van lokaal (op gemeente nivo) ingewonnen 3D-data.
Omdat nog lang niet alle gemeenten in Nederland dat doen gaat het in eerste instantie om lokale 3D data van Rotterdam, Amsterdam en Den-Haag eventueel aangevuld met beschikbare lokale 3D-data van andere gemeenten. De bedoeling is dat al deze 3D-Data in samenhang bekeken kan worden en voor verder gebruik te ontsluiten. Onderdeel van het project zijn onder meer het op landelijk nivo vaststellen van de noodzakelijke kenmerken van de 3D-data (3D-informatiemodel), het specificeren op welke wijze deze data ontsloten kan worden en vervolgens het bouwen en implementeren hiervan.
Meer informatie over het project kan op een later moment worden gedeeld.
Activiteiten van de projectleider (algemeen)
• Coördinatie van verschillende fasen in een project : principebesluit, voorfase, realisatiefase
• Overall regie op het effectief laten samenwerken van meerdere teams, uit verschillende organisaties, in een project
• Sturen op projectresultaten ook als onderdeel van de kwartaalresultaten
• Voor de onderhanden projecten input leveren voor kwartaalwissels
• Een sterk netwerk opbouwen met partners, gebruikers en stakeholders
Gewenste profiel
• HBO/ WO werk/denk niveau
• Past “Projectmatig werken waar het moet en agile waar het kan” flexibel toe
• Ruime ervaring in het werken met overheidspartijen op Rijks en gemeentelijk nivo
• Ruime ervaring in de aansturing van maakpartijen / leveranciers
• Ervaring met werken onder architectuur, met informatiemodellen en toepassen van standaarden
• Een sterke pré is ervaring met/binnen het ministerie van BZK
Gevraagde competenties:
• Resultaatgericht
• Verbindend en communicatief
• Politiek/Bestuurlijke sensitiviteit
• Netwerker
• Flexibel en klantgericht
• Organiserend vermogen
• Leiderschap
Eisen
• Kennis van en ervaring met zowel projectmatig als agile werken en hybride vormen
• Minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van projecten met ICT component in een overheids context
Wensen
Aantoonbare ervaring binnen de overheid op Rijks en gemeentelijk niveau
Aantoonbare ervaring met het leiden van projecten met ICT component
Aantoonbaar bedreven in projectmatige en agile werkvormen
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Stichting ICTU
BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.
Taakomschrijving
ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. ICTU is een instelling van en voor overheden.
Het werkveld van ICTU is de digitale overheid. Deze zorgt voor het verbeteren van zowel de werkprocessen bij overheden als de dienstverlening aan de maatschappij en de Interactie met burgers. ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheidsbreed karakter die vaak een ICT-component hebben. Dit gebeurt vaak in projecten, maar ook in adviesopdrachten. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU wil zich onderscheiden door het realiseren van concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan dienstverlening aan burgers en bedrijven.
ICTU zoekt per direct voor een van haar opdrachtgevers een projectleider voor het programma Zicht op Nederland -Datafundament.
Wie zijn wij?
Programma Zicht op Nederland | Datafundament (ZoN DF) staat voor de uitdaging om de toepassing van (geo)data en digitalisering meer dan nu, te verbinden aan het werken aan grote maatschappelijke opgaven (zoals woningbouw, energietransitie, klimaatadaptatie) die een fiks beslag op de ruimte leggen.
De geo-data (data met een ruimtelijke component, zoals wegen, gebouwen) worden vastgelegd en ontsloten in de geo-basisregistraties. Bronhouders (overheidsorganisaties) moeten deze data aanleveren en zijn ook verplicht deze te gebruiken. Deze geo-data vormen het datafundament onder de ruimtelijke ordening en het beheer van de leefomgeving. En dat geo-datafundament willen wij verbeteren en toekomstbestendig maken. Ook de data zelf moet beter deelbaar en aangevuld worden. Dat gaat verder dan alleen ICT-werkzaamheden: dat gaat om het op één lijn brengen van belanghebbende partijen op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Een zeer complexe opdracht.
Waar werkt programma Zicht op Nederland - Datafundament aan?
De afgelopen tien jaar is hard gewerkt aan de opbouw van de basisregistraties, landelijke voorzieningen en API’s in het geo-domein. Met vele partijen werken we samen aan de doorontwikkeling van de geo-basisregistraties met betrouwbare, samenhangende data en voorzieningen. Doel is een fundamentele transformatie van losse registraties naar een organisatie-overstijgend, multifunctioneel gegevenslandschap. Het is om allerlei redenen belangrijk om het huidige aanbod van (basis)registraties te versterken. Zodat er een sterk geo-datafundament ligt om op te bouwen. Ook is een beweging richting 3D-visualisatie van data gaande, zodat integrale ruimtelijke ordening kan plaatsvinden.
Voor meer informatie zie de website: https://www.zichtopnl.nl/.
Hoe wij werken
ZoN DF bevindt zich in een belangrijke fase waarin samen werken en optrekken met partners steeds concretere vormen krijgt. We maken de transitie van werken in losse ketens naar werken aan hetzelfde project met teamleden uit verschillende organisaties. We werken vraaggericht en onze contacten en relaties met gebruikers en opdrachtgever zijn erg belangrijk. Communicatie vormt een vast onderdeel van ieders werk.
Ons team werkt kort-cyclisch en past onderdelen van de SAFE-methodiek toe: elk kwartaal wordt de focus voor het volgende kwartaal bepaald, samen met partijen als Kadaster, TNO en Geonovum, gebaseerd op de jaarfocus en langere termijnvisie. Het werken aan ICT voorzieningen gebeurt in scrumteams die agile werken.
Wie zoeken we?
We zoeken versterking van ons team met een projectleider die zich als een vis in het water voelt in een complexe, maar innovatieve en maatschappelijk relevante werkomgeving. De geo-transformatie vraagt om een hoge mate van interactie en samenwerking met diverse partners (Ministerie van BZK, Kadaster, TNO, Geonovum), gebruikers en stakeholders. Deze laatste twee groepen zijn heel divers: Gemeenten, de VNG, Provincies, Waterschappen, andere ministeries en uiteraard trekkers van diverse maatschappelijke opgaven. We zoeken een projectleider die meerdere projecten na elkaar wil doen, waar mogelijk en opportuun parallel, en die zich dus voor langere periode wil verbinden aan het ZoN programma.
Het eerste project
Één van de belangrijkste innovatieve programma’s binnen ZoN op dit moment is de realisatie van een 3D-basismodel voor de fysieke leefomgeving dat door Kadaster wordt uitgevoerd. Het betreft enkele tientallen projecten, waarvan één betrekking heeft op het kunnen ontsluiten van lokaal (op gemeente nivo) ingewonnen 3D-data.
Omdat nog lang niet alle gemeenten in Nederland dat doen gaat het in eerste instantie om lokale 3D data van Rotterdam, Amsterdam en Den-Haag eventueel aangevuld met beschikbare lokale 3D-data van andere gemeenten. De bedoeling is dat al deze 3D-Data in samenhang bekeken kan worden en voor verder gebruik te ontsluiten. Onderdeel van het project zijn onder meer het op landelijk nivo vaststellen van de noodzakelijke kenmerken van de 3D-data (3D-informatiemodel), het specificeren op welke wijze deze data ontsloten kan worden en vervolgens het bouwen en implementeren hiervan.
Meer informatie over het project kan op een later moment worden gedeeld.
Activiteiten van de projectleider (algemeen)
• Coördinatie van verschillende fasen in een project : principebesluit, voorfase, realisatiefase
• Overall regie op het effectief laten samenwerken van meerdere teams, uit verschillende organisaties, in een project
• Sturen op projectresultaten ook als onderdeel van de kwartaalresultaten
• Voor de onderhanden projecten input leveren voor kwartaalwissels
• Een sterk netwerk opbouwen met partners, gebruikers en stakeholders
Gewenste profiel
• HBO/ WO werk/denk niveau
• Past “Projectmatig werken waar het moet en agile waar het kan” flexibel toe
• Ruime ervaring in het werken met overheidspartijen op Rijks en gemeentelijk nivo
• Ruime ervaring in de aansturing van maakpartijen / leveranciers
• Ervaring met werken onder architectuur, met informatiemodellen en toepassen van standaarden
• Een sterke pré is ervaring met/binnen het ministerie van BZK
Gevraagde competenties:
• Resultaatgericht
• Verbindend en communicatief
• Politiek/Bestuurlijke sensitiviteit
• Netwerker
• Flexibel en klantgericht
• Organiserend vermogen
• Leiderschap
Eisen
• Kennis van en ervaring met zowel projectmatig als agile werken en hybride vormen
• Minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van projecten met ICT component in een overheids context
Wensen
Aantoonbare ervaring binnen de overheid op Rijks en gemeentelijk niveau
Aantoonbare ervaring met het leiden van projecten met ICT component
Aantoonbaar bedreven in projectmatige en agile werkvormen
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Myler
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.